söndag 5 augusti 2012

Spårträning

Det var blåsigt och svårt, men ändå väldigt roligt, på spårträningen idag. Cobbe fick inte fäste i sitt spår i början och vimsade runt ett tag, men sista benet i medvind var en helt annan femma.

Cobbe fick sedan gå ett annat spår som egentligen inte var hans, men där hunden inte heller fäste. Jag chansade på att han skulle ta det trots att det nu hade gått både en annan människa och en hund där, eftersom det var jag som lagt spåret, och faktiskt så kom han hem med alla apporter utom en där.

Jag lade ett litet spår åt Yep också, men dels tänkte jag mig inte för när det gäller vinden, dels så har han inte förstått vad spår är.

Nu ska jag läsa Spårhunden och lukterna, för de har ju rätt. Det finns bara en anledning till att hunden inte spårar som man vill och det är att man har tränat för lite. Sedan ska jag tänka till lite hur jag ska träna både Cobbe och Yep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar